Vissza az előadókra
Várkonyi Gábor

Várkonyi Gábor

Autópiaci szakértő
Automobil Online Kft.

A Fasori Evangélikus Gimnáziumban érettségizett, majd politológus-közgazdászként végzett a Corvinus egyetemen. 18 évesen alapította első cégét, de már gimnáziumi évei alatt is dolgozott autós műhelyekben, illetve gyakornokként autós lapoknál. 21 éve szakadatlanul rádiózik, időnként autós tévés műsorokban is feltűnik. Aktív kereskedői és tanácsadói munkát végez csapatával, évi közel 600 elégedett ügyfélnek segít autóhoz jutni. Számos cikk szerzője autóipari témában, legyen szó a használt piac alakulásáról, új technológiai trendekről, autómárkák stratégiájáról, vagy éppen az ipar és a politika összefonódásáról. Nemzetközi sajtóeseményeken lehetősége van autóipari topmenedzserekkel megvitatni az ágazat jövőjét, akár gyártási helyszínek, akár modellpaletta, akár törvényi előírások, vagy alternatív hajtások tekintetében. Pályafutása során eddig több ezer autót tesztelhetett, hobbija is ehhez köti, autókat gyűjt. Hitvallása szerint nincs élet autózás nélkül és ezt a világképét fogja képviselni a Budapest Automotive Summit szakmai tanácsadójaként is több kerekasztal-beszélgetésben is.

Előadások

15:30

Rásétálunk a nagy maradványérték aknára? Használtautópiaci trendek, kihívások 2024-ben. (kerekasztal beszélgetés)

Nem túlzás azt állítani, a használtautópiac túl van a zeniten. Válságok jönnek-mennek futószalagon és a használtautók talán már soha többé nem lesznek eladhatók drágábban. Mindeközben előttünk minden idők legnagyobb maradványérték aknamezője, vajon rásétálunk? Súlyos állami beavatkozások európai szinten, garanciális anomáliák, gyengülő hazai vásárlóerő és elbizonytalanodó magyar vásárlók. Használtautópiaci körkép fekete-öves szakértőkkel. Moderál: Szörényi András (Vezess.hu)
12:15

Piac vagy szabályozás? (kerekasztal beszélgetés)

2024-ben egyértelműen érezhető hatása lesz a 2035-ben bekövetkező változásoknak, a gyárak fejlesztései már szinte kizárólag az elektromos autózásra koncentrálnak. A 11 év múlva hatályba lépő korlátozás, amivel önként döntheti be Európa az autóiparát, már most súlyos károkat okoz az ágazatnak. A már bejelentett százezres nagyságrendű munkahely leépítések beszállítóknál és gyártóknál még csak a kezdetét jelzik annak, ami vár ránk, ha nem korrigálnak az általunk választott döntéshozók a kérdésben. A 2035-ös szabályozás árnyékában mi mozgat minket valójában: a vevői igények vagy a politika és a lobbik által generált szabályozás? Ez egy magunk csinálta válság vagy a globális versenyben való lemaradás? Mi az igazság? Moderál: Várkonyi Gábor (autópiaci szakértő)